Wanneer je een nieuwe iPhone aanschaft, kan het voorkomen dat je jouw abonnementen, die je hebt verkregen via de AppStore, niet direct terugziet.
Hier zijn de stappen die je kunt volgen om dit op te lossen:
1. Controleer of je abonnement kan worden overgezet:
-
Controleer je Apple ID: Zorg ervoor dat je bent ingelogd op je nieuwe iPhone met dezelfde Apple ID die je gebruikte op je oude iPhone. Abonnementen zijn namelijk gekoppeld aan je Apple ID.
-
Herstel je aankopen: Open de app waarin je het abonnement hebt gekocht en zoek naar een optie zoals "Herstel aankopen" of "Herstel abonnement". Deze optie zorgt ervoor dat je abonnement wordt hersteld op je nieuwe iPhone.
-
Controleer je abonnementen: Ga naar de instellingen van je iPhone, tik op je naam bovenaan het scherm, en vervolgens op "Abonnementen".
Hier kun je controleren of je abonnementen zijn overgezet en actief zijn op je nieuwe iPhone.
2. Wat te doen als je abonnement niet kan worden overgezet:
-
Zeg je huidige abonnement stop:
- Open de Instellingen app op je oude iPhone.
- Tik bovenaan op je naam en vervolgens op Abonnementen.
- Zoek het abonnement dat je wilt opzeggen en tik erop.
- Tik op Annuleer abonnement en bevestig je keuze.
-
Koop een nieuw abonnement aan op je nieuwe iPhone:
- Zorg ervoor dat je bent ingelogd met dezelfde Apple ID op je nieuwe iPhone.
- Open de app waarin je het abonnement wilt kopen.
- Zoek naar de optie om een nieuw abonnement af te sluiten en volg de instructies om de aankoop te voltooien.